Veel gestelde vragen OV-chipkaart kopen

Bekijk hieronder de meest gestelde vragen over de OV-chipkaart.
Wordt uw vraag niet beantwoord? Neem dan contact met ons op.

Anonieme OV-chipkaart

Ga langs een servicebalie van de vervoerder om te controleren of uw kaart echt kapot is. Het kan zijn dat er iets anders aan de hand is, wat eventueel kan worden opgelost bij de balie. Indien uw kaart echt defect is kunt u deze samen met het formulier opsturen om uw saldo terug te vragen.

Ga langs een servicebalie van de vervoerder om de OV-chipkaart te laten de-blokkeren. Het kan zijn dat er iets anders aan de hand is, dit kan bij de balie opgelost worden. Indien men u bij de balie niet kan helpen, bel dan de servicelijn van OV-chipkaart. Bel: 0900-0980

Uw anonieme kaart is niet meer geldig. Vraag nu online het reissaldo terug. Teruggave saldo anonieme OV-chipkaart 

Persoonlijke OV-chipkaart

Ga langs een servicebalie van de vervoerder om te controleren of uw kaart echt kapot is. Het kan zijn dat er iets anders aan de hand is, wat eventueel kan worden opgelost bij de balie.
Indien uw kaart echt defect is kunt u met dit formulier een vervangende kaart aanvragen. Kosten: € 11,-

Indien er verkeerde persoonsgegevens op uw kaart staan (naam, foto, geboortedatum of geslacht) en u een nieuwe vervangende (nieuwe) kaart wilt, kunt u uw oude kaart terugsturen met dit formulier. Kosten: € 11,-

Aanvraag vervangende kaart voor een defecte of onjuiste persoonlijke OV-chipkaart

Automatisch opladen kunt u online aanvragen via http://www.ov-chipkaart.nl. U hebt hiervoor een Mijn OV-chipkaartaccount nodig.

Automatisch opladen online aanvragen (opent in nieuw tabblad)

U wilt een rekeningnummer of bedrag wijzigen van automatisch opladen of automatisch opladen stopzetten.Wijziging automatisch opladen op een persoonlijke OV-chipkaart

Indien u uw persoonlijke OV-chipkaart is verlopen kunt u deze via dit formulier beëindigen. Deze vult u in op www.ov-chipkaart.nl om deze vervolgens uit te printen en te verzenden tezamen met uw kaart.

Beëindiging en teruggave saldo van een persoonlijke OV-chipkaart (opent in nieuw tabblad)

Indien u niet beschikt over een Mijn OV-chipkaartaccount kunt u met behulp van dit formulier uw persoonlijke OV-chipkaart opzeggen.

Beëindiging en teruggave saldo van een persoonlijke OV-chipkaart (pdf)

Een persoonlijke OV-chipkaart die kwijt is of gestolen dient zo snel mogelijk gemeld te worden via de servicelijn van OV-chipkaart. U kunt dan tevens direct een vervangende OV-chipkaart aanvragen. Kosten: € 11,-

Bel: 0900-0980